Brand podcast
Het Van Gogh Museum is wereldberoemd. Noem de naam Vincent van Gogh en van Japan, tot de Verenigde Staten kun je in gesprek gaan over de kunst. Alleen, hoe is dat eigenlijk zo gekomen? Hoe kan het dat een nagenoeg onbekende kunstenaar, 130 jaar later het grootste persoonlijke museum ter wereld heeft? Het pad dat Van Gogh heeft afgelegd naar wereldroem wordt gereconstrueerd in 6 afleveringen door Frank van der Lende. Een verhaal over worstelingen, broederliefde, familiebanden en een onverwoestbaar verlangen om de droom van Vincent van Gogh te verwezenlijken.
Deze podcast is onderdeel van de tentoonstelling ‘Kiezen voor Vincent’.
De campagne
Timing
7 maart - 4 april, tijdens looptijd tentoonstelling
Doelgroep
De Nederlandse museumbezoeker
Werkzaamheden
Conceptontwikkeling
Redactie
Productie
Audiodesign
Doel campagne
Het Van Gogh Museum trekt veel bezoekers, waarvan een groot gedeelte uit het buitenland komen. Met deze podcast willen ze het Van Gogh Museum onder de aandacht brengen bij de Nederlandse museumbezoeker, om de Nederlander breder kennis te laten maken met het verhaal van Vincent van Gogh
Concept uitwerking
Een 6-delige verhalende serie, met 15 sprekers. 6 exclusieve afleveringen voor stakeholders, die aansluiten op het hoofdverhaal: volledige interviews met relevante sprekers. Op-maat-gemaakt audiodesign: leaders, score-elementen en soundeffects om het verhaal te versterken. Videotrailer ter promotie van de podcast en een post-roll campagne..