Advertentiecampagne

Door te stemmen op de provinciale statenverkiezingen en waterschapsverkiezingen kan je invloed uitoefenen op de waterhuishouding en het bestuur in de provincie waar je woont. Maar waar gaat het nou eigenlijk écht om? In deze campagne leggen de makers van De Derde Helft, Maandag Klaagdag en De Grote Gwen & Geraldine Show het belang uit van stemmen bij deze verkiezingen, door een persoonlijke anekdote te koppelen aan een thema waar je bij deze verkiezingen invloed op kan hebben.

Cijfers

370K

Podcast playouts

87.000K

Bereik op social

De campagne

Timing

Februari en maart 2023

Doelgroep

Jongeren tussen de 18 en +/- 25 jaar.

Type campagne

Mid-rolls en Instagram reels

Doel campagne

De kiesgerechtigden attenderen op de aankomende verkiezingen, hen laten weten waar ze voor gaan stemmen bij de provinciale- en waterschapsverkiezingen & de kiesgerechtigden motiveren om te gaan stemmen.

Campagneconcept:

De podcastmakers hebben in drie afleveringen hun luisteraars geïnformeerd over het belang van stemmen op de provinciale staten en de waterschappen. Door het informatieve karakter van de campagne te combineren met een persoonlijke anekdote kreeg de boodschap een authentiek karakter. Iedere mid-roll werd afgesloten met een call-to-action om op 15 maart 2023 te gaan stemmen.