Advertentiecampagne
Door te stemmen op de provinciale statenverkiezingen en waterschapsverkiezingen kan je invloed uitoefenen op de waterhuishouding en het bestuur in de provincie waar je woont. Maar waar gaat het nou eigenlijk écht om? In deze campagne leggen de makers van De Derde Helft, Maandag Klaagdag en De Grote Gwen & Geraldine Show het belang uit van stemmen bij deze verkiezingen, door een persoonlijke anekdote te koppelen aan een thema waar je bij deze verkiezingen invloed op kan hebben.
Cijfers
370K
Podcast playouts
87.000K
Bereik op social
De campagne
Timing
Februari en maart 2023
Doelgroep
Jongeren tussen de 18 en +/- 25 jaar.
Type campagne
Mid-rolls en Instagram reels
Doel campagne
De kiesgerechtigden attenderen op de aankomende verkiezingen, hen laten weten waar ze voor gaan stemmen bij de provinciale- en waterschapsverkiezingen & de kiesgerechtigden motiveren om te gaan stemmen.
Campagneconcept:
De podcastmakers hebben in drie afleveringen hun luisteraars geïnformeerd over het belang van stemmen op de provinciale staten en de waterschappen. Door het informatieve karakter van de campagne te combineren met een persoonlijke anekdote kreeg de boodschap een authentiek karakter. Iedere mid-roll werd afgesloten met een call-to-action om op 15 maart 2023 te gaan stemmen.