Brand podcast
Koffer 23 is een samenwerking tussen Tonny Media en de Nationale Postcode Loterij. De podcast is een combinatie van een fictie- en spel podcast met Tygo Gernandt als rechercheur en o.a. André van Duin, Tina de Bruin en Nasrdin Dchar als verdachten. Luisteraars kunnen in acht afleveringen op zoek naar aanwijzingen om de roof op te lossen. Ze moeten hiervoor, net als bij het bekende bordspel Cluedo, een aantal vragen goed zien te beantwoorden. Zoals wie het gedaan heeft, met welk wapen en in welke kamer. De luisteraars die hierin slagen, maken kans op €10.000.
De campagne
Timing
Maart en april 2023
Doelgroep
Jongeren vanaf 21 jaar
Doel campagne
De postcodeloterij wilde met deze campagne een meer jonge doelgroep aanspreken dan hun huidige doelgroep
Werkzaamheden
Conceptontwikkeling
Redactie
Productie
Audiodesign
Concept uitwerking
De podcast productie bestaat uit negen afleveringen. Het concept is een combinatie van een fictie- en spel podcast met een cast van BN’ers. Tonny Media was mede-verantwoordelijk voor het bereik opbouw van de podcast en dit werd gedaan door een social campagne bestaande uit: het opzetten van een eigen social kanaal en het produceren van meerdere video series. Binnen deze podcast was audiovormgeving een belangrijk onderdeel om het fictieve verhaal te ondersteunen.