Op deze manier kun je adverteren in een podcast

Er zijn vele verschillende mogelijkheden om te adverteren in een podcast. Maar in the end gaat het om twee vormen. In deze blog leggen we je uit welke dat zijn.

Koning TOTO de Derde Helft

Dynamische advertenties

Op de eerste plaats bestaan er dynamische advertenties. Dit zijn advertenties die dynamisch op een bepaald punt aan de podcastaflevering worden toegevoegd. Via ons hostingplatform laden wij een MP3 bestand met de advertentie in, dit doen we los van de podcastaflevering. Wij zorgen er vervolgens voor dat de advertentie precies te beluisteren is op de plek die wij met elkaar afspreken. Dat kan bijvoorbeeld aan het begin, in het midden, of aan het einde van de aflevering zijn. We noemen dit een pre-roll (aan het begin), een mid-roll (middenin) of een post-roll (aan het eind). Als je de podcastaflevering luistert, bijvoorbeeld op Spotify, dan hoor je hier niks meer van. De advertentie zit in de content van de podcastaflevering verweven.

Wij spreken een looptijd of aantal plays af die bereikt moeten worden met de advertentie, en als dat behaald is dan zetten wij de campagne weer uit. De podcastaflevering waar je eerder jouw advertentie hoorde, is nog steeds te beluisteren, maar de advertentie is weg.

Julius Jaspers Google Nest Hub

Branded content advertenties

Een branded content advertentie wordt live opgenomen in een aflevering. De advertentie wordt daardoor onderdeel van de aflevering en is er niet op een later moment weer uit te halen. Een veelgehoorde term hiervoor is ook wel native. Het voordeel is dat een branded content advertentie in lijn is met de content van die aflevering. De hosts van de podcasts verzorgen op een natuurlijke manier dat de advertentie in de content wordt verweven, waardoor deze minder als reclame ervaren wordt. Er is in een dergelijke advertentie ruimte om een wat langere brand story te vertellen én je merk laagdrempelig kunt verbinden met de makers van de podcast. Ook worden podcasts veel teruggeluisterd, de kans dat nieuwe luisteraars op deze manier over je merk horen is dus groot.

Meer weten over de verschillende vormen? Neem contact met ons op voor meer informatie over de mogelijkheden.