Branded content campagne
Bol.com biedt een platform aan talloze ondernemers. Ondernemers kunnen hun producten verkopen aan de 13 miljoen klanten van bol.com. Ze krijgen er tips & tricks om meer producten te verkopen. Door middel van een podcastcampagne wil Bol.com het thema ondernemen meer verbinden met het merk.
Cijfers
3.3M
Podcast playouts
2.1M
Bereik op social
De campagne
Timing
Q4 2021
Doelgroep
De jonge ondernemer van 18 tot 35 jaar
Doel campagne
Brand awareness van Bol.com op het thema ondernemen en merkoverweging
Type campagne
Branded content campagne
Campagneconcept:
In de Onderneemgame gingen de vier grootste podcasts van Nederland de strijd met elkaar aan: welke makers zijn de beste ondernemers? Man man man de podcast nam het op tegen de Zelfspodcast. Geuze & Gorgels streed tegen BROERS. In zeven weken hebben de makers aan de hand van opdrachten en tips van Bol.com een product ontwikkeld en daarvoor promotie gemaakt. Uiteindelijk zijn de producten van BROERS en Man man man gekozen tot winnaars van de Onderneemgame. Deze producten gaan nu in productie en worden uiteindelijk verkocht op bol.com.