Branded content campagne

Bol.com biedt een platform aan talloze ondernemers. Ondernemers kunnen hun producten verkopen aan de 13 miljoen klanten van bol.com. Ze krijgen er tips & tricks om meer producten te verkopen. Door middel van een podcastcampagne wil Bol.com het thema ondernemen meer verbinden met het merk.

Cijfers

3.3M

Podcast playouts

2.1M

Bereik op social

De campagne

Timing

Q4 2021

Doelgroep

De jonge ondernemer van 18 tot 35 jaar

Doel campagne

Brand awareness van Bol.com op het thema ondernemen en merkoverweging

Type campagne

Branded content campagne

Compilatie van Instagram content

Campagneconcept:

In de Onderneemgame gingen de vier grootste podcasts van Nederland de strijd met elkaar aan: welke makers zijn de beste ondernemers? Man man man de podcast nam het op tegen de Zelfspodcast. Geuze & Gorgels streed tegen BROERS. In zeven weken hebben de makers aan de hand van opdrachten en tips van Bol.com een product ontwikkeld en daarvoor promotie gemaakt. Uiteindelijk zijn de producten van BROERS en Man man man gekozen tot winnaars van de Onderneemgame. Deze producten gaan nu in productie en worden uiteindelijk verkocht op bol.com.