Nieuwe media probeert oude media af te stoffen

Tonny TV allitereert niet alleen leuk, het is geboren uit het idee dat we met Tonny niet alleen podcasts maken, maar merken bouwen. Deze merken beginnen bij ons vaak met podcasts en groeien uit tot grotere formats. Het is het mediagedeelte in ‘Tonny Media’.

We horen je denken: ‘Televisie is toch een oud medium, waarom zou je daar aanwezig op willen zijn?’

Televisie is een containerbegrip. Wij zien dat tv allang niet meer alleen lineair is, maar juist iets crossmediaals. De consument zapt, swipet en streamt sneller dan ooit: van ouderwets lineair tot terugkijken, van sociale media tot podcasts. Daarom maken wij formats die op al die plekken kunnen landen, en sturen we actief op gebruik via meerdere platformen. Niet alleen vanuit gevoel, maar op basis van data.

Want met onze podcasts zien we welke onderwerpen boeien, welke rubrieken blijven hangen en welke presentatoren geschikt zijn voor de camera. Die inzichten gebruiken we om verder te ontwikkelen. Of het nu gaat om een talkshow setting, een documentaireserie, presentator-gedreven formats of op aanvraag: we blijven bouwen.

De afgelopen twee jaar hebben we dat mogen doen door verschillende producties van begin tot eind te maken. Van Geuze & Gorgels: Geen controle voor Videoland tot Sander versus de socials voor VPRO.

Ons doel is simpel: verhalen maken voor iedereen in Nederland. Dan moet je ook iedereen wíllen bereiken – en dus alle platformen beheersen. Altijd vanuit dezelfde strategie: we starten bij de makers die dicht bij ons staan en de podcasts die we al maken. Door samen te werken met andere productiehuizen zorgen we ervoor dat we én de kwaliteit bewaken én onze ideeënmachine blijft draaien. Want alle ideeën beginnen bij het creatieve team van Tonny.

De komende maanden verschijnen er meerdere formats die eindelijk laten zien waar we het afgelopen jaar zo hard voor gewerkt hebben. We zijn met verschillende programma’s bezig waar we hopelijk snel meer over kunnen vertellen, dus hou ons in de gaten.