Mijn bedrijf wil

adverteren in een podcast

Je bent gek als je niet in podcasts adverteert, maar wél in traditionele media. Eén van de belangrijkste redenen is de intimiteit tussen de maker en luisteraar. Tonny Media gebruikt dit gegeven om te zorgen dat advertenties doeltreffend maar ook vermakelijk zijn, waardoor een luisteraar ze niet wil missen.

vinkje

Advertenties krijgen sterke aandacht omdat luisteraars zelf kiezen om te luisteren

vinkje

Advertenties worden ervaren als betrouwbaar omdat deze recht vanuit makers komen waarmee de luisteraar een band ervaart

vinkje

Advertenties bereiken een waardevolle doelgroep omdat die via traditionele media moeilijk te bereiken is

Native advertenties

wat

Een native is een advertentie van 1-2 minuten die op een persoonlijke manier verweven wordt in de content. 

waarom

Een native biedt ruimte om een merkboodschap uitgebreid en op een natuurlijke wijze te vertellen waardoor het de luisteraar niet stoort. 
Sterker nog, de luisteraar wil het niet missen. 
Doordat de advertentie geïntegreerd is in de aflevering blijft deze altijd online staan.

hoe

In overleg met de presentatoren ontwikkelen we een concept om jouw merk origineel en doeltreffend onder de aandacht te brengen. De presentatoren krijgen een duidelijke briefing voordat ze de opnames ingaan.

Bekijk hier hoe onze presentatoren Sander en Jaap het principe van een native uitleggen. 

 

Roll advertenties 

wat

Een roll is een vooraf ingesproken reclametekst van ±15 sec die in de montage wordt toegevoegd aan de podcast en na een afgesproken aantal plays ook weer verdwijnt.

waarom

Een roll-campagne kan in zowel nieuwe als oude afleveringen geplaatst worden waardoor je in een korte periode een groot bereik kan creëren over verschillende podcasts. 
Dit maakt het ook geschikt voor tijdsgebonden campagnes, als je bijvoorbeeld alleen in de zomermaanden een campagne wil doen maar niet meer wilt dat deze in de winter te beluisteren is. 
Daarnaast is location targeting mogelijk en kan een campagne bijvoorbeeld alleen op luisteraars in de Randstad gericht zijn.

hoe

Na een duidelijke briefing van de adverteerder, bedenken we samen met onze presentatoren een roll die jouw merk zo efficiënt mogelijk onder de aandacht brengt bij de doelgroep. De rolls worden gedeeld met de adverteerder ter goedkeuring waarna ze vóór, tijdens of na de podcast worden afgespeeld (pre-, mid-, of post-rolls).

Bekijk hier hoe onze makers Sander en Jaap het principe van een roll uitleggen.

 

new_native vs rolls

Productplacement

wat

Producten uit de campagne kunnen onder de aandacht worden gebracht door middel van productplacement.

waarom

Visuele ondersteuning van de audio advertentie en zichtbaarheid op YouTube en Instagram.

hoe

De producten op tafel tijdens de opnames en/of de achtergrond in de stijl van het merk.

Social media 

wat

Visuele doorvertaling van de campagne in een creatieve branded post of story om de campagne rond te maken.

waarom

Een podcast advertentie visuele kracht bijzetten.
De campagne meetbaar maken door o.a. kortingscodes te verspreiden.
Een nieuwe doelgroep bereiken met authentieke content.

hoe

Onze graphic designers ontwerpen een post voor Instagram, Twitter, Facebook of LinkedIn, eventueel met stukjes uit de podcastadvertentie.

 

Voorbeelden


KVK-nummer: 80814301

Volg ons op de socials: