Coca-Cola

The Coca-Cola Company (TCCC) is wereldwijd marktleider in de frisdranken branche. Een markt die constant in ontwikkeling is met nieuwe producten, innovaties en hevige concurrentie. Hierbij is het een grote uitdaging voor het brede portfolio van Coca-Cola om de doelgroepen te bereiken in een steeds veranderend medialandschap. Hoe gaat Coca-Cola hier anno 2021 mee om?

Vanuit strategische relevantie en sterke focus op innovatie in media is TCCC in podcasting gestapt. Zij zetten verschillende podcasts met verschillende doelgroepen, voor verschillende merken in. De hoge mate van engagement van de luisteraars met het kanaal, maakt het zeer krachtig voor de positionering en profilering van merken. TCCC ziet rondom podcasts de verplichting om waarde toe te voegen aan of met specifieke lifestyle gerelateerde formats. Daarmee kunnen de merken onder TCCC op een natuurlijke en sympathieke manier de aandacht pakken, daar waar concurrenten niet aanwezig zijn. De strategische keuze voor podcasts draagt zodoende bij aan een belangrijke marketingdoelstelling voor alle merken: het verhogen van Brand Love.

Doel

Voor alle merken binnen het portfolio zijn er doelstellingen om de Brand Love scores te verhogen. We weten ook dat deze op korte termijn lastig in beweging te brengen zijn en dat hier een lange adem voor nodig is. Omdat TCCC sterk gelooft in de kracht van podcasting en de bijdragen die de inzet van podcasting voor de Coca-Cola merken kan realiseren zijn ze een lange termijn partnership aangegaan.

Doelstelling per campagne

Coca-Cola Open To Better

Awareness voor ‘Open To Better’-campagne en consumenten stimuleren een eigen blikje op te maken

 

Topo Chico

De Hard Seltzer-categorie uitleggen en in korte tijd brand awareness voor Topo Chico verhogen

 

Coca-Cola X-mas

De link tussen Coca-Cola en Kerst versterken onder millennials

Coca-Cola Open To Better

Awareness voor ‘Open To Better’-campagne en consumenten stimuleren een eigen blikje op te maken

 

Topo Chico

De Hard Seltzer-categorie uitleggen en in korte tijd brand awareness voor Topo Chico verhogen

 

Coca-Cola X-mas

De link tussen Coca-Cola en Kerst versterken onder millennials

Samenwerken betekent niet eenmalig een ‘’podcastje’’ sponsoren. TCCC heeft gekozen voor een langdurige samenwerking met Tonny Media, die zij op al haar merken (Fanta, Coca-Cola Light, Coca-Cola TM, Fuze Tea en Topo Chico) heeft vormgegeven. Steeds op passende wijze met een nieuw concept en content voor de specifieke doelgroep.

Vanaf eind 2020 tot halverwege 2021 is de volgende content ontwikkeld

Coca-Cola Open To Better

Zelfspodcast: 8 afleveringen + social content


Coca-Cola Open To Better

Geuze & Gorgels: 7 afleveringen + midroll + social content


Topo Chico

Zelfspodcast: 7 afleveringen native advertising + jingle


Coca-Cola Kerst

Zelfspodcast: 4 afleveringen + social content + YouTube kerstvideo

Coca-Cola Open To Better

Zelfspodcast: 8 afleveringen + social content

 

Coca-Cola Open To Better

Geuze & Gorgels: 7 afleveringen + midroll + social content

 

Topo Chico

Zelfspodcast: 7 afleveringen native advertising + jingle

 

Coca-Cola Kerst

Zelfspodcast: 4 afleveringen + social content + YouTube kerstvideo

KVK-nummer: 80814301

Volg ons op de socials: